
W roku 1987 rozpoczął naukę w Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia im F. Chopina w Opolu, którą ukończył w 1994 r. w klasie organów mgr Elżbiety Kaszyckiej-Kowalczyk. W roku 1991 ukończył Studium Muzyki Kościelnej w Opolu w klasie organów mgr Lucyny Glezner-Sun. Dalszą edukację muzyczną kontynuował na Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, którą ukończył z wyróżnieniem na dwóch kierunkach: Wychowania Muzycznego ze specjalizacją Chórmistrzowską w klasie ad. Bogusławy Orzechowskiej oraz Dyrygentury Symfonicznej w klasie prof. Mieczysława Gawrońskiego. Jest absolwentem Podyplomowych Studiów Chórmistrzowskich, które ukończył w 2008 roku na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. W 2013 roku uzyskał tytuł doktora sztuki w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy. W latach 2005-2021 pracował jako organista, chórmistrz i kompozytor w Narodowym Sanktuarium Matki Bożej Częstochowskiej na Jasnej Górze. Pomysłodawca i założyciel Stowarzyszenia Jasnogórska Szkoła Chóralna oraz Jasnogórskiej Publicznej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I stopnia. Jest autorem wielu utworów i opracowań stworzonych na potrzeby życia muzycznego Sanktuarium, m.in. melodii do pieśni "Ze wzgórz Częstochowy". Przez 16 lat pracy na Jasnej Górze, jako dyrektor artystyczny prowadził Jasnogórski Chór Chłopięco-Męski Pueri Claromontani. Jako dyrygent angażował się także w działalność Polskiej i Międzynarodowej Federacji Pueri Cantores.

Zespół został założony w 2020 r., lecz saksofoniści w różnych składach występują razem od wielu lat. Nazwa Nemesis pochodzi od utworu na kwartet saksofonowy Wojciecha Chałupki, wskazuje ona na ukierunkowanie zespołu, na tworzenie muzyki oraz kreatywność. Barytonista jest bowiem jednym z najwybitniejszych polskich kompozytorów młodego pokolenia i stanowi wielki atut zespołu.
Nemesis Quartet w swoim repertuarze łączy oryginalną muzykę saksofonową, własne transkrypcje i aranżacje oraz muzykę najnowszą i rozrywkową. Dzięki nieograniczonym możliwościom saksofonu oraz wyobraźni aranżerów zespół jest w stanie przedstawić publiczności program bardzo zróżnicowany stylistycznie, z różnych epok i napisany na jakikolwiek instrument. Szczególnie uniwersalność oraz ogromne możliwości brzmieniowe i ekspresyjne saksofonu sprawiają, że kwartet ma duży potencjał edukacyjny. Zespół ma doświadczenie w tego typu projektach dzięki udziale w cyklu koncertów edukacyjnych Spotkania z Muzyką Filharmonii Narodowej w Warszawie w sezonie artystycznym 2020/2021.
Połączenie wykonawstwa na światowym poziomie, młodzieńczej energii oraz niezwykłej pasji do muzyki i saksofonu są właśnie syntezą NEMESIS QUARTET.

Marcin Józef Żebrowski — Vesperae in Visitatione Beatae Mariae Virginis. Nieszpory- M.J. Żebrowskiego to zbiór dzieł muzyki XVIII wiecznej, jednego z najwybitniejszych polskich kompozytorów. W Archiwum Ojców Paulinów na Jasnej Górze przechowywany jest bogaty zbiór dzieł obejmujący kompozycje liturgiczne i okolicznościowe, które wykonywano w kościele oraz w kaplicy, a także na zewnątrz przy okazji procesji. Cenną częścią repertuaru są utwory skomponowane na Jasnej Górze, nawiązujące do stylu, który obowiązywał w ówczesnej muzyce europejskiej. Szczególne miejsce w życiu paulińskiej wspólnoty zajmowało odmawianie liturgii, w której pewnych częściach brała udział także kapela. Nieszpory uświetniano muzyką, które obok mszy celebrowane były bardzo wystawnie. Poszczególne części Nieszporów zostaną zaprezentowane przez Orkiestrę Kameralną Państwowej Szkoły Muzycznej I i II st. Im. F. Chopina w Opolu pod dyrekcja mgr Huberta Prochoty oraz solistów: Katarzyna Kłosowska – sopran Katarzyna Toboła- alt Bartosz Nowak – tenor Nikhil Goyal - bas Pan Profesor Hubert Prochota - wybitny muzykolog, dyrygent i pedagog, były dyrektor Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Opolu. Od wielu lat, z sukcesem, prowadzi orkiestrę symfoniczną w szkole muzycznej. Zajmuje się także działalnością naukową i wydawniczą. Jako instruktor Gminnego Ośrodka Kultury w Dobrzeniu Wielkim opiekuje się Chórem Cantabile.

PERŁY MUZYKI POLSKIEJ Koncert jest podróżą po świecie polskiej muzyki ludowej i klasycznej od epoki średniowiecza do współczesności. Od dawna wiadomo, że w muzyce klasycznej, sięganie do folkloru wiąże się z fascynacją dawnością, specyficznością i prostotą muzyki ludowej. Jej własne, autonomiczne piękno może być pierwszą przyczyną zainteresowania profesjonalnego twórcy. Choć utwory polskich kompozytorów pisane są głównie na instrumentarium klasyczne, swoim bogactwem fakturalnym i przestrzennym zachęcają do poszukiwania dla nich innych barw, a przez to wartości brzmieniowych. Poprzez zestawienie brzmień klasycznych z ludowymi powstaje artystyczny przekaz adresowany do bardzo szerokiego odbiorcy ulokowanego we współczesnej rzeczywistości. W koncercie przedstawione zostaną dzieła kompozytorów polskich: F. Chopina i S. Moniuszki zaaranżowane na instrumenty klasyczne, ludowe i dawne. W programie pojawią się też utwory ludowe z różnych zakątków Polski. Ważnym elementem spinającym całość programu jest improwizacja, wynikająca z inspiracji muzyką wybitnych kompozytorów polskich oraz rytmów i melodii polskiej wsi. W ten sposób program „Perły muzyki polskiej” tworzy homogeniczną całość o nowatorskim charakterze.
Skład: Maria Pomianowska + 3 muzyków Instrumenty: flety etniczne, śpiew, fidele kolanowe, akordeon, bębny obręczowe

Wojciech Kopyciński urodził się w Lublinie. Tam też uczęszczał do Państwowej Szkoły Muzycznej im. Karola Lipińskiego. W 1986 roku ukończył studia w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie puzonu profesora Juliusza Pietrachowicza. Podczas studiów występował w „Big Warsaw Band” przy Stołecznej Estradzie. W 1993 roku został puzonistą Filharmonii im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie. Udziela się także jako muzyk jazzowy. Występuje z zespołami jazzu tradycyjnego takich jak: „Old jazz players” oraz „Jazz Revival”. Bierze czynny udział w życiu muzycznym Lublina. Pracuje w ognisku muzycznym przy parafii w Wilczopolu. Michał Kopyciński urodził się w Lublinie. Tam też ukończył Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną I i II stopnia im. Karola Lipińskiego w klasie Sławomira Kurczaby. Naukę kontynuował na Wydziale Instrumentalno-Pedagogicznym Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Białymstoku, początkowo u prof. Andrzeja Chorosińskiego i dr Bartosza Jakubczaka, następnie w klasie oragnów prof. Jana Bokszczanina. W latach 2016-2017 studiował w Królewskim Konserwatorium w Antwerpii w klasie organów, fisharmonii i kameralistyki prof. Jorisa Verdin. Swoje umiejętności doskonalił na kursach mistrzowskich prowadzonych przez profesorów: Jane Parker Smith, Thomasa Trottera (Anglia), Raula Prieto Ramireza (Hiszpania), Ulricha Walthera (Niemcy), Konstantina Volostnova, Alexeya Schmitova (Rosja), Petera van Dijk (Holandia), Maurizio Maffezzoli, Lorenza Ghielmiego (Włochy), Kevina Bowyer’a (Szkocja) i Gary’ego Verkade (Szwecja).

Tytuł koncertu: Mi amor, mi alegria – pieśni Żydów sefardyjskich
Prezentujemy utwory w języku ladino, charakterystyczne dla kultury muzycznej Żydów sefardyjskich, spadkobierców kulturowych Żydów wypędzonych w XVI wieku z Hiszpanii i Portugalii. W pieśniach tych słychać wpływy muzyki hiszpańskiej, arabskiej, greckiej i bałkańskiej. Żywiołowe, pełne ekspresji brzmienia, czasem też nastrojowe i melancholijne, przywodzą na myśl południowe klimaty przeplatające się ze stylem orientalnym. Pieśni Żydów sefardyjskich fascynują nie tylko swoim brzmieniem, ale także historią ludzi, którzy je tworzyli i wykonywali. Zapisane są w nich losy wypędzonych z kraju swoich przodków, którzy mimo wszystko zachowali swój język i specyfikę swojej kultury.
Urszula Makosz. Charyzmatyczna pieśniarka specjalizująca się w pieśniach żydowskich. Występuje z solowymi recitalami, realizuje różnorodne projekty muzyczne, bierze udział w spektaklach muzycznych i musicalach. Koncertuje w kraju i za granicą (Wielka Brytania, Kanada, Szwecja, Niemcy, Szwajcaria, Węgry, Słowacja).

Magdalena Howorska Jest aktorką śpiewającą, dla której najpiękniejszym instrumentem jest głos ludzki. Pianistka, kompozytorka, autorka tekstów łączy w swojej twórczości dźwięk, słowo, energię, wibrację z wyczuciem chwili, czasu i emocji. Ukończyła Studium Jazzu im.H.Majewskiego w Warszawie w klasie wokalistyki jazzowej. Miała zaszczyt kształcić się pod okiem legend polskiej sceny jazzowej, m.in. Izy Zając, Janusza Szroma, Andrzeja Jagodzińskiego, Bogdana Hołowni, Wojciecha Kamińskiego, którzy jeszcze w trakcie nauki zapraszali ją do wspólnych występów. Jest absolwentką warszawskiej Akademii Teatralnej. Jako wykładowca tej uczelni prowadziła zajęcia pod kierunkiem Krzysztofa Majchrzaka. Współpracowała z wybitnymi aktorami, m.in. z Krzysztofem Majchrzakiem, Wiesławem Komasą, Zbigniewem Zamachowskim, Ewą Konstancją Bułhak.
Maciej Fortuna Kompozytor, trębacz, aranżer, wykładowca akademicki. Wiele gatunków muzycznych jest mu bliskich, jednak nie zamyka swej działalności w żadnym z nich. Gra solowo i wspólnie z zespołami należącymi do polskiej czołówki muzyki improwizowanej – Maciej Fortuna Trio (Solar Ring, Sahjia, At Home, Jazz), wielokrotnie wyróżnianym Maciej Fortuna Quartet czy duet Fortuna/Dys, mającym w swoim dorobku dwa albumy – Tropy (FM, 2013) i Maciejewski Variations (DUX, 2014). Wykonuje muzykę łączącą jazz z elektroniką – zarówno solo, jak i w duecie z An On Bast (albumy 1, Live oraz Electronic Transcription of Film Music by Krzysztof Penderecki). Wyjątkowy sukces odniósł jego projekt słowiański czerpiący ze zbiorów kolbergowskich (Kolberg Fortuny; później Maciej Fortuna Słowiański). Występował na wielu festiwalach zagranicznych, między innymi Jarasum International Jazz Festival, Heineken Jazzaldia (San Sebastián Jazz Festival), czy Fringe Festival.